Power BI cloud už nepodporuje Internet Explorer 10

Tento týždeň som riešil jednu zaujímavú záhadu. Keď som na jednom staršom serveri skúsil otvoriť cloud Power BI v prehliadači Internet Exploreri 10, tak jedna časť webu išla, a druhá nešla. Čím to bolo?

Bolo to tým, že potichu bola ukončená podpora Internet Explorera 10 pre cloud Power BI. Zistil som to tak, že pôvodne som skúsil otvoriť stránku www.powerbi.com, a namiesto jej zobrazenia to vrátilo chybu “Stránka nenájdená” a presmerovalo ma to na Bing. Kde mi to vo výsledkoch vyhľadávania zobrazilo ten web, aj všetky podstránky:

Tak som teda vyskúšal podstránku app.powerbi.com, ktorá sa používa na prihlásenie do cloudu. Znova to isté…

Začalo mi to byť divné, však pred nejakým časom to ešte išlo… Firefox aj Chrome na tom istom počítači to otvárali správne. Tak som začal skúšať viacero podstránok, ktoré som poznal z pamäti, a niektoré z nich išli, niektoré nie. Až som došiel na podstránku community.powerbi.com, a pravá príčina sa konečne našla:

Takže Power BI už nepodporuje Internet Explorer 10. Zaujímavé… Zbežne som prešiel oficiálny blog Power BI za posledný polrok, a nič o tom… V dokumentácii som našiel iba suchú zmienku o tom, že je podporovaný iba Internet Explorer 11. Dátum aktualizácie tej stránky bol 13.6.2018. Takže asi to bude nejaká bonusová júnová novinka 😀

Každopádne, Internet Explorer 10 je už snáď 10-ročný prehliadač, a koniec jeho podpory je logický. Všeobecná podpora preň skončila v MS už začiatkom roka 2016. Takže veľa ľuďom jeho podpora už chýbať nebude. Len by nabudúce o tom mohli dať vedieť 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.